En dag utan smink

Många frågar mig hur jag orkar sminka mig varje dag. 
För mig är det självklart. Jag känner mig så himla trött utan smink. Jag gnuggar mig i ögonen konstant och känner mig flottig i ansiktet. Så lika självklart som det är att borsta tänderna på morgonen, så sminkar jag mig. Ögonbryn, eyeliner, mascara och läppstift är standard. 
Läppstift piggar upp. Så jag har gärna starka färger. Thats how I want it!

Idag tog jag på mig träningskläderna och satte upp håret i en pytteliten toffs. Sen var jag nöjd. 
Har dock kännt mig jevligt trött hela långa dagen eftersom jag bara gnuggat mig i ögonen hela tiden. 




Det har ingenting med dåligt självförtroende eller osäkerhet att göra. Jag bär smink dagligen för att det är en del av min rutin för att vakna till liv. Sen är det mitt stora intresse och tycker därför att det är kul att experimentera med skuggor, färger eller textur. 
Därför kan jag ha lösögonfransar på en vanlig tisdag. Eller tung makeup till vardags. 


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback