Provar även jag

Jag följer många fitness sidor på instagram och jag har flera gånger sett hur bra chiafrön ska vara och att många gör chiapudding och äter till frukost. 
Jag har inte kunnat äta frukost på senaste tiden så jag tänkte att jag skulle prova detta nyttiga och enkla recept. 
Hällde upp 2dl mjölk i en skål tillsammans med 2matskedar chiafrön som jag rörde om och ställde i kylen. 
Imorgon bitti har de svällt och blivit en pudding som jag ska strö pumpakärnor och lite andra frön och godsaker på. 
Tydligen ska väl puddingen inte smaka så mycket, men vara nyttig. Så det kanske går ner. 

Nu när jag har minskad aptit så försöker jag i alla fall att bara äta nyttiga saker då jag väl kan äta. 
Makrill på hårdbröd blir det ofta kan jag erkänna. 

Imorgon ska vi även prova göra juicer i min juicecentrifug (tror den heter så)
Det blir så jäkla gott och man får i sig så otroligt mycket bra. 
Robert har köpt en massa grönsaker och frukter som vi ska använda imorgon. 

Vi såg en dokumentär förra veckan om en man som bara drack grönsaks/fruktjuice (som han gjorde själv) i 30 dagar ich han blev riktigt frisk. 
Kan vara värt ett försök i några dagar. Eller i alla fall byta ut frukost och eller lunchen. 

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback