Varning för bröst

Något som jag säkerligen aldrig kommer glömma är det här med amningen. 
Man får höra hur mysigt och härligt det ska vara men sällan om besväret och smärtan före. 
Mjölken rann till igår och mina bröst har sen dess varit stenhårda och onda. 
Robert tror att de väger minst 2kilo styck. 
Jag använder amningsnapp när jag ammar för jag tycker det gör så ont annars. Det gör ont även med amningsnapp men kag antar att det skulle va värre om jag inte använde dem. 
Brösten är så fyllda att när jag ammar måste jag ha en uppsamlingskopp på det andra bröstet för det läker så himla mycket. 
Det högra gör mest ont hela tiden medan det vänstra gör ondast när jag ammar. Så nej det ät ingen mysig upplevelse med amningen just nu. 
Såhär var det även när jag ammade Otto. 6 veckor kämpade jag och mådde skitdåligt under tiden. Bara grät och tyckte allt gick skitdåligt. 
Den här gången vet jag bättre och kommer försöka tills jag känner att det inte går längre. För jag tänker inte må piss i flera veckor bara för att amma ska vara det bästa. 


Jag går helst omkring när jag ska amma. Eller sitter ner. Men ibland gör det så ont så jag måste sitta ner eller så att jag måste ställa mig upp. 
Att ligga ner och amma är krångligt men det funkar. Sormigt och bökigt för mig som knappt kan vända mig på sida själv (på grund av snittet)
Men det är ju smidigast på natten. 
Ebbe stödmatas med ersättning när jag ammat och om han inte blivit nöjd på vad jag gett han. Ibland gör det så ont så jag måste ta en paus och/eller byta bröst på grund av smärtan. 

Han tar bra och stort grepp när han ammar men jag måste ha grymt känsliga bröst för det gör jevligt ont fastän vi gör rätt. 

Var bara tvungen få skriva av mig och dela med mig om att det inte alltid är bara myspys och underbart med amning. 
Speciellt inte i början



Kommentarer
Postat av: Emma

Usch. Vet hur det är. Skrek rakt ut när Stella amma. Hade aldrig trott att det kunde göra så fruktansvärt ont! Jag hade också en såndär grejimoj. Den rädda mig. Annars blev det sår och blödde och gjorde så himla ont. :'( Sånt fick man minsann ingen som helst info om!
Hoppas att det kommer bli bättre iallafall! Och grattis igen. :) Och glad midsommar. :)

Svar: Tack och vad skönt att någon förstår mig. Det gör ont för mig fastän jag har amnkngsnappen så håll tummarna att det blir bättre snart.
PEAKEN

Postat av: Emma

Amning är verkligen något som man kan behöva prata av sig om... Men hang in there- men plåga inte ihjäl dig heller.

Svar: Ja verkligen. Tänker inte börja må dåligt igen
PEAKEN

2014-06-21 @ 00:54:18
URL: http://berglundemma.wordpress.com
Postat av: Jenny

Ja tänk om mammor varit lite mer ärliga vad gäller amningen, och berätta hur jäkla ont det faktiskt gör! Jag trodde att det skulle göra mindre ont med andra barnet (för att brösten inte är helt ovana) men första nätterna grät jag för att det gjorde så ont. Men så en dag, bara huxflux så gjorde det inte ont längre, och sen känslan är fantastiskt skön! :-) mitt tips är att bita ihop, för det blir bättre. Men bit inte ihop till bekostnad av ditt mående, det finns ersättning som funkar bra också! :-)

Svar: Jag hoppades att fet skulle gå lättare denna gång. Jag tror tyvärr att jag har jevligt känsliga bröst också för de gjorde ont i 6 veckor när jag ammade Otto och de gör sviiiiiinont nu. Håll tummarna att det blir bättre snart.
PEAKEN

2014-06-21 @ 10:51:27
URL: http://jeannnys.WordPress.com

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback