Amningen fortsätter

Tiden fanns inte gör att knåpa ihop förlossningsberättelsen. Får försöka senare idag. 
Amningen funkade hyfsat igår. 
Det gjorde gudförbannat jävla ont och jag ville skråla varje gång men jag tror att det kändes lite bättre på kvällen. 
Han somnade 23:30 fredag kväll. Vaknade kl 5 och fick ersättning. Sov vidare till 8 då jag ammade honom. Sov till stax före 10. Jag ammade och han sov till 15. Sen var han vaken en liten stund och vi fick se hans små ögon. 
Det är inte ofta vi får se dem inte. 
Sen närmare 15:30 ammade jag och han sov till 21. Sen ammade jag några gånger mellan 21-23. Han slumrade till emellanåt och vaknade efter en stund och ville ha mer.
Men vid 23:20 blev han nöjd och har sovit fram tills för en liten stund sen. 
Jag har pumpat några gånger under dagen så nu när han vaknade fick han äta av det jag pumpat ut. Nu sover han igen så jag tänker försöka somna om jag med :) 


Anledningen till varför jag gav flaskan nu är för att mina bröst inte är så tunga och det är så förbannat sormigt och bökigt att ligga och amma. Det är nästan smidigare att kliva upp och värma mat istället. Inte varje natt, men då jag orkar :)



Varje gång jag ammade gjorde det svinont och även när jag pumpade. Men brösten fick tömmas eller iaf lättas på. Så det kändes något bättre mot kvällen. 
Jag fick prata av mig kring amningen ganska mycket igår och det var riktigt skönt. Pratade både med min syster, svägerska och några vänner. Så jag tror det gick lite lättare tack vare det också. 


Kommentarer
Postat av: Sandra Westerlund

Jag förstår precis vad du menar. Och precis som du säger så är det så synd att det aldrig pratas om amningen, om hur jobbigt det faktiskt kan vara. Med Milly var det riktigt hemskt, mina bröst var såriga och fulla med blåmärken då hon hade sugit fel från början, barnmorskorna var hysteriska och ansåg att det fanns inga andra alternativ än att amma. Hela denna upplevelse bidrog till att vår första tid med vår första bebis var hemsk!! jag kämpade på och till slut fungerade amningen bra. MEN, med freja visste även jag bättre och tänkte inte låta det gå lika långt. Dock fungerade amningen bättre den gången. Jag tycker att man måste tänka på sin egen hälsa - en glad mamma=en glad bebis. Blir det för jobbigt så finns ju andra alternativ. Men du är duktig som kämpar! Lille Ebbe är ju helt bedårande söt! KRAM på er

2014-06-22 @ 09:33:40
Postat av: Sandra Westerlund

Och förresten, kolla på bvc om de har nån salva som du kan smörja brösten med. Jag fick med mig från bb och köpte sedan på apoteket. Den lindrade lite grann faktiskt. Men det som hjälpte mest vara att smörja brösten med bröstmjölk. Lycka till, hoppas det vänder för dig!

Svar: Tack för att du förstår mig. Jag har också fått med mig hem en salva men jag har ont i bröstet. Inte på vårtan. Så även om jag smörjer så känns det som att han försöker suga ut en köttbulle genom ett sugrör. Jag har inte mjölkstockning för det fick jag förra gången och kommer ihåg hur det känns. Detta är mer att brösten typ rivssönder när han suger. De gör inte ont hela tiden. Bara när jag ammar och pumpar
PEAKEN

2014-06-22 @ 09:56:02

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback