Sluta amma

Jag har nog bestämt mig. 
Amning är inte mysigt, tycker jag. 
Jag kan inte ligga ner och amma på natten. Så jag måste sitta eller gå. Vilket är grymt drygt. Han äter bara 2 gånger på natten men skulle jag då kunna ligga ner och amma så skulle det kännas okej. Men nu när det är sommar och varmt så tappar jag matlusten och i helgen har jag ätit väldigt dåligt och Ebbe har då varit väldigt gnällig och inte riktigt nöjd.  Så jag grubblade över hur jag skulle göra och ringde BVC sköterskan.  Vi kom överrens om att göra det som känns bäst och för mig är det att kunna ge ersättning. Kanske delamma ett tag men att ge ersättning på kvällen och gärna på natten. 
För jag gillar inte att han inte är nöjd på kvällen och måste ligga klistrad vid mitt bröst och sen ändå vara hungrig. 
Jag har försökt äta men jag har ingen matlust och jag vet att det inte kommer bli bättre. Så jag har bestämt mig för att trappa ner. 
Jag ammade inatt men han har fått ersättning imorse. Pumpade ur brösten lite på morgonen (ca 100ml) och det har han ätit vid 07:30. 

Det här känns bra för oss alla. 




Kommentarer
Postat av: Emma

Om mamma mår bra mår bebis bra ❤️

Postat av: Anonym

Jag kunde inte heller ligga ner. Eller snarare så kunde inte Ruth äta när jag försökte liggamma. När hon var 3 månader funkade det bättre då hon växt till sig.
Så jag förstår dig.
Håller med emma. Mår mamma bra mår bebisen bra. :)

2014-07-06 @ 08:29:01

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback