40,1

Dagis ringde kl 12:40 och berättade att Otto inte var sig lik. Varken ätit frukt vid fruktstunden på morgonen, velat leka ute eller ätit någonting till lunch. 
De kollade feber och han hade 37,7. 
Så jag hämtade hem honom. 
Fick med mig hem den första dagisteckningen. Ni kan tro att jag blev stolt när jag såg den. 




Väl hemma fick han melon och jag tempade honom på 39,1. 
När vi hämtat hem Robert så kändes han jättevarm. Jag kollade feber och ja, 40,1 visade örontempen. 
Kl 13 fick han alvedon men när han kl 17 tempade 40,1 så fick han Ipren. 
Nu när han somnade var han fortfarande varm, så vi får se hur natten blir. Hoppas febern gått ner så han får sova. 
Vet inte var febern kommer från. Om det är förkylning eller något annat?! 


Lillpluppen somnade till och med i bilen på vägen hem efter att ha hämtat Robert. 




Kommentarer
Postat av: Anna Samuelsson

Verkar han ha ont i öronen? Öroninflammation brukar ju ge ganska hög och långvarig feber, Leo var inte jätte förkyld när han hade det. Så länge han dricker mycket så är det toppen, matlusten kommer när den kommer. Hoppas han kryar på sug fort

Svar: Nej han har inte ont nånstans. Så ja vet inte vad febern är från
PEAKEN

2014-02-12 @ 15:32:43

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback