Sömn

Ebbeplutten slutade äta på natten när han var två månader. Men det höll inte i sig länge. Nu äter han två gånger på natten och söker nappen en eller två gånger. Det gäller att vara snabb så att han inte vaknar. Vilket har hänt många gånger. Och det är inte kul med en vaken bebis på natten. 
Två nätter har jag varit snabb med både ge ersättning och nappen. Så han har skött sig bra. Men jag har inte kunnat sova alls då jag bara väntat på att han ska vakna. 
Det måste ju bli bättre snart så jag kan sova på nätterna. 

Robert däremot. Han kan ju somna om direkt. Men han vaknar inte nog fort när Ebbe ska äta. Så istället vaknar Ebbe till och börjar svamla. 
Så jag vet inte riktigt vad som är bättre. 
Robert ska ju jobba på dagarna och jag ska vara med barnen. Det behövs ju ork till båda sysselsättningarna. 

Och inte kan jag somna nu då Ebbe vilar ute i vagnen heller. 
Hoppas välling kan vara räddningen. Att han blir mätt och nöjd av den då vi börjar ge honom den. 

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback