Bålstyrka

Nu har det gått 8 veckor sen Ebbe föddes och det känns riktigt bra i magen. 
Jag körde lite magövningar och ryggövningar imorse på pilatesbollen och jäklar så svårt. Haha jag tror det är grymt bra att bara lära sig balans med pilatesbollen. För den vill slita hela tiden. 
Körde några höftlyft där jag skulle lyfta ut ett ben i taget och samtidigt behålla bollen under det andra benet. Inte fan var det lätt. Kände hur jag spände i princip alla muskler från magen och ner till tårna. :)

Ska försöka hitta mer tid och intresse för pilatesbollen och yogamattan. 
Jag har ännu bara använt pilatesbollen tre gånger och yogamattan ca 10 gånger. 
Det finns ju så bra träningsvideos på youtube. Körde förra veckan några magövningar i 10minuter. Otto tyckte det var kul och hängde med han me :) 

 



Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback