Mat

Eftersom min lilla kille inte äter så bra och ibland (tex idag) inte äter lunchen på dagis så får man försöka mätta magen när vi kommer hem från dagis. 
Äter han lunch så brukar han bara få något litet eller ingenting till mellis för annars äter han ingen middag. 




Idag hade vi fruktstund när vi kom hem. 
Banan päron och kiwi. Det var namm namm tyckte Otto. 
Han äter alltid som bäst när man äter med honom och gärna samma mat. 
Jag som är vegetarian försöker äta samtidigt som honom men inte alltid vi äter samma mat.
Han gillar blodpudding och pyttipanna till exempel och det får han gärna. Men då försöker jag äta något annat istället. 

Då man själv är dålig på att äta lunch så blir det lätt att Otto ser det och inte heller är så intresserad av lunchen. 
Jag älskar frukost och brukar alltid äta ordentligt på morgonen och det gör ofta Otto också. Middag är Roberts absolut bästa mål så då äter även Otto bra. 
Men både jag och Robert är värdelös när det kommer till lunch. Så det är inte så konstigt att det inte blir lika bra/intressant måltid. 
Men det brukar gå bra bara han får sällskap och att vi äter något samtidigt :)


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback