Man tager vad man haver

Eftersom jag har en liten kille här som inte är så matglad så får man försöka med alla knep. 
Förut funkade det oftast att ge blodpudding eller pyttipanna. Men inte nu längre. Nej. Det ska inte vara nå protein. Och det känns inte bra. 
Jag mätte honom nyss och om det blev rätt så har han sjunkit en kurva och inte vuxit tillräckligt för att hålla sin längdkurva. 
Idag till lunch äter vi en banan, en macka, nyponsoppa och vaniljkvarg. 
Låter ju som världens sämsta lunch till ett barn. Men jag är nöjd att jag fick i han allt detta. 
Vanligtvis kan jag få i han en frukt vissa dagar. 
Självklart har han dagar då han äter som en häst. Men oftast inte.
Så jag är nöjd. 
Ska höra med BVC vad de säger om kvarg. Det är ju proteinrikt så jag hoppas det är okej. 




Kommentarer
Postat av: Sara

Ett litet tips om han äter tex pasta eller ris är att kläcka ett ägg och röra ut i pastan/riset. Smakar i stort sett inget och han får i sig proteiner 😊

/Sara

Svar: Tack för tipset. Jag ska prova. Men oftast petar han bort allt förutom pastan eller potatisen.
PEAKEN

2014-04-28 @ 11:52:14
Postat av: Sara

Jag var nog lite otydlig för jag men alltså att du rör ner ett rått ägg i pastan så då hittar han inget att peta bort 😜 har samma problem med min näst yngsta! Hon vill bara äta kolhydrater 😜

Svar: Okej. Tyvärr så har han aldrig gillat "kletig" mat eller mat med gräddsåser så jag tvivlar att han skulle äta kladdig pasta. Men det är värt ett försök.
PEAKEN

2014-04-29 @ 07:41:07
Postat av: Sara

Jo testa :-) fast ta bara ett ägg i all pasta även eran :-)då blir det inte kletigt för min tjej är exakt likadan :-p äter inga såser, dressingar, sylt och dyl så absolut värt ett försök :-)ett annat tips är att spola i iskallt vatten på pastan när du tömt ut kokvattnet och innan du kläcker i ägget då blir dom inte klibbiga alls :-)

2014-04-29 @ 10:23:50
Postat av: Sara

Kom ju på att du borde skippa vitan och bara ta gulan för ned vitan kan det bli vita strängar när vitan stelnar av värmen från pastan men det är ju i gulan dom flesta proteinerna är iaf 😊👍

2014-04-29 @ 11:05:57

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback