bm besök v31

Ett riktigt givande barnmorske besök idag måste jag säga.
Vi började besöket med att ringa specmödra och boka tid för planerat snitt.
Den 15/5 ska vi dit. Om en månad. Så nära!!
Känns så jäkla kul att ha ett datum att se fram emot!
Sen mätte vi blodtryck och puls.
103/65 och 85 i puls. Pulsen gick ju såklart upp efter det inledande samtalet!
Var så upp i varv efter det ! :)
 
Bebis låg rakt upp och ner..
Robert fick känna både huvudet och rumpan.
SF måttet låg på 32cm och hjärtljuden låg på 144 slag/minut
 
SF måttet är precis som när jag väntade Otto.
En cm över den veckan jag befinner mig i.
Och hjärtljuden ligger på ungefär lika med Otto.
Otto hade något högre.
 
 
 
Fick även en tid för att träffa läkaren nästa vecka angående min migrän.
Jag kommer nog att sluta med den förebyggande medicinen.
Det är en blodtrycksmedicin som har funkat bra fram tills nu.
Kan ju inte säga att den funkar då jag hade migrän i tre dagar nu och veckan före hade jag migrän 2 dagar.
Vi får se vad läkaren säger.
 

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback