röda/cerisa toppar

När jag färgade min utväxt (svart) och sköljde ur det så fastnade färg på mina toppar. De blev riktigt mörka och det syntes knappt att jag hade ombre. 
Jag har försökt tvätta bort det men lyckades inte så bra. Så ikväll slängde jag i lite av den Cerisa och lila färgen som jag hade kvar efter då jag färgade några slingor för ca 3 år sen.
Jag använde lite blekning som jag hade hemma och slängre sedan i en dutt av varje färg (cerise och lila) med en massa balsam. (har sett på youtube att många gör så) och det verkar ha blivit riktigt bra.
Jag har inte kunnat föna håret eftersom sonen ligger och sover.
Vill inte riskera att väcka honom nu då han är förkyld och lite grinig. Man ska inte väcka den björn som sover.
 
Men jag är då nöjd. Ser redan nu att topparna verkligen tagit åt sig av färgen :)

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback