Bäckenröntgensvar

Otto sover men jag är vaken.
Jag ska nämligen ringa barnmorskan och prata lite med henne.
Igår ringde läkaren från sunderbyn och berättade att bäckenröntgen visar att jag är bäckentrång.
Jag har ett mindre bäcken än normalt men om jag skulle i nästa graviditet bära en inte så stor bebis så är det möjligt att föda vaginalt.
För mig skulle det kännas tryggast att få veta om jag får planerat snitt istället för att gå och vänta till v36 då de för en viktuppskattning på bebisen. Om barnet skulle väga ca 3800 då går det INTE att föda vaginalt.
Men Otto vägde ju bara 3425 och det gick ju inte. Han kom sig ju ingenstans.
Jag måste få höra vad bm säger. Hur man ska tänka/göra!


Kommentarer
Postat av: Lisa

Jag har också funderat kring detta. Men man får bråka rätt mkt innan de går med på röntgen?

2013-01-15 @ 21:30:33
Postat av: jonna

Oj här har jag missat grejer.. Skönt att du nu fått ett svar men även tråkigt att det var så.. :/ Behöver du surra, call! :) Puss puss!


Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback