tänk till

Hur kommer det sig att det är "okej" att säga tex "vad fet du blivit" eller "vad ful du är i håret" (om någon bytt frisyr eller hårfärg) till en kille/man än till en tjej/kvinna?
Tror vi inte att män/killar tar åt sig? Eller är det automatiskt skämtsamt om man säger sånt till killar?
 
Nej det är inte okej.
Jag vet att jag är känslig och har många gånger varit med om att människor runt omkring mig har kläckt ur sig sina åsikter som är sårande och som man faktiskt kan hålla för sig själv istället..
Men jag brukar i regel säga ifrån. 
Jag är inte sen på att säga att det är oförskämt och att jag blir ledsen..
Men alla är inte som jag ska ni veta.
Och många borde tänka till före de delar med sig av sina åsikter om andras utseende eller val av klädsel/inredning eller annat personligt..
 
För MÅNGA kan faktiskt ta illa vid sig.
Vissa saker kan man hålla för sig själv.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback