nykterist?

Det har i juli månad blivit ganska mycket alkohol inblandat för mig. Mycket för att vara mig i alla fall. PDOL fredag var sista gången jag drack.. och jag funderar starkt på att inte dricka mer. Drack ingenting från -09 till -13. Jevligt skönt var det. Längtade aldrig efter att dricka. Kanske ett vinglas. Men eftersom jag blir SJUK.. när jag blir bakis. Så känns det aldrig värt att dricka. Då jag blir bakis så ser mina 2 dygn (efter jag druckit) ut såhär. Vaknar med huvudvärk men är ändå pigg.. när klockan närmar sig 12 så börjar jag må illa och börjar kräkas. Vilket jag sedan fortsätter med resten av dagen/kvällen... Inte nog med det så kommer migränen vid 15-16 tiden.. Den håller i sig hela kvällen, natten och morgonen därpå.. Så ni förstår att jag sällan dricker alkohol. Att vara bakis i 2 dagar är fan inte kul. Om jag ändå visste varför jag blir så dålig???!!?! Jag blir bakis om jag druckit 2 öl. Om jag blandat öl, vin, sprit... om jag bara suttit och druckit något vinglas.. Ja, det känns som att jag inte kan utesluta nånting. Om jag visste att jag inte tålde vin t.ex så skule jag ju kunna avstå det. Men nä.. spelar ingen roll vad, hur mycket eller hur snabbt/sakna jag dricker.. DOCK... så blir jag ju inte alltid bakis.. så jag uppskattar ju t.ex de kvällarna som jag varit på fest, druckit nått vinglas med en kompis eller bara gått ut och tagit en öl med vänner.. och INTE blir bakis.. Alkohol är ju trevligt och gott ibland.. Så det är ju trist att utesluta helt.. Nåväl.
Vi får se hur det går nästa gång..
 
 
 

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback