AJ

Igår var jag till kupan med 3 påsar med diverse saker.
Det var ca 1 timme kvar tills Robban skulle sluta jobbet så jag bestämde mig för att gå och kika lite i gallerian.
SUCK! Jag parkerade på P däcket och hann bara gå in i gallerian så kände jag hur det högg i ryggen för varje steg jag tog. Det var en pina att vara på stan och vänta tills gubben slutat.
Ryggen ville verkligen gå av. Då hade jag inte ansträngt mig mer än att jag packat ihop lite saker som skulle till kupan.
Shoppade lite på rean hos Lindex barn.
Vi har fått ärva så mycket så vi behöver egentligen inte köpa nånting själv.
Men man vill ju gärna få klä barnet i sånt som man själv har valt också! :)
Såhär står det iaf skrivet i min sjukskrivning:
1. Diagnos:
Symfyseolys under graviditet. Smärttillstånd under vänster arcus.

2. Sjukdomsförlopp:
Pat gravid v 25. röntgenverifierad vä vriden ryggscolios. Utvecklat smärtor under vä revbensbåge som dinns ffa i sittande. Smärtor i korsrygg. Stör nattsömnen.

3. Funktionsnedsättning:
At: gott. Rör sig försiktigt.
Disttinkta smärtor över ffa höger SI led ed även till viss mån vä.
Öm över ländrygg.
Ser ut att belasta vä sida i stående.
Ömhet under vä arcus.

4. Aktivitetsbegränsning relaterat till diagnos
Pat har smärtor "mjälthugg" under vä arcus som kommer ffa i sittande. När hos står och ligger bättre.
Även smärtor länd/sacralrygg. Blir problem vid många arbetsmoment ex när hos ska mata patienter och måste sitta ner. Även stegrande smärtor vid ex bäddnind eller städning eller hjälp till boende som inte har fri rörelseförmåga själv. Blir trött och får ont. Störd nattsömn.
Nu är det bara att vänta och se vad FK säger.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback