underbart väder

Vi har varit ut på visit hos svärmor i långnäs idag på förmiddagen och när vi kom hem så tyckte jag att det var ett ypperligt tillfälle att sopa/skotta av altanen.
Snabbt och smidigt gick det men nu i efterhand så känner jag att kroppen egentligen inte tyckte att det var en så klok idé.
Har fått sammandragningar i magen nu. Inte alls skönt.
Jag känner igen dem för det blir samma sak när vi på jobbet, stressar med morgonarbetet.
Då kan hela magen bli hård och det känns som att jag precis har gjort 200 situps.
Även fast det för stunden inte känns som att jag tar ut mig speciellt mycket så blir det såhär.
Förstår att hjärnan tycker att det är okej, men kroppen protesterar!
Mitt nyårslöfte är ju som sagt att lyssna på kroppen..
Jag gör mitt bästa och ska hädanefter undvika att skotta och stressa!

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback