Ringde cederkliniken imorse

i två ärenden.
1 boka efterkontroll hos BM. Hon skulle ringa upp mig på eftermiddagen.
2 När jag blev gravid så märkte jag att min tredje bröstvårta under armen svällde. Den har besvärat mig under graviditeten och även när jag ammat.
Den är hormonell och läkte mjölk när amningen kom igång. Jevligt jobbigt. Men eftersom jag inte "använde/stimulerade" den, så sinade mjölken och jag slapp besvären.

BM Gerd ringde upp mig kl 15 och vi pratade lite om hur det går för oss osv. Vi har ett riktigt A barn. Inga besvär med mage, kräk eller sömn. Känns som att vi är lyckligt lottade då många bebisar som vi känner har mycket besvär med nått av de 3 nämnda.
Gerd berättade även att hon tänkt mycket på vad jag sagt angående andningen.. Andningen som är så viktig på förlossningen.
Jag tycker att det "undervisas" för lite om andningen och att den verkligen hjälpte mig på förlossnigen.
Många känner sig fjantiga och tycker det låter så löjligt att ligga och andas sådär högt som man gör. In genom näsan och "phhuuu" ut genom munnen.
Men det funkar verkligen. Att istället fokusera på det än att spänna sig när smärtan kommer.
Frågade Gerd hur svårt det är att få planerat snitt med nästa barn.
När jag har röntgat bäckenet och kanske får svaret att jag har normalt bäcken.. så tror jag ändå att jag kommer känna mig rädd att det ska bli som förra gången. Han trängde aldrig ner och BM fick "hjälpa" till att öppna mig.
Så när det är dags för nästa bebis så skulle det vara skönt om jag fått planerat snitt.
Gerd sa att eftersom jag har röntgen och för att jag inte är så lång, så kanske det inte så svårt att få planerat. Kanske!

Jag fick även en tid för att träffa läkaren för att få remiss för att ta bort tredje bröstvårtan! Så i början av september ska jag dit så får han kika på den igen.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback