ortopeden

Fick idag veta att jag ska boka tid hos han som tog hand om mitt finger när jag hade brytit det förra året.
Hade i och för sig 3 olika läkare men jag antar att jag ska gå till biträdande överläkare Jan Viklund.
Han ska få titta på mitt finger och berätta för mig att jag är färdigbehandlad och att mitt finger kommer att se ut såhär forever! Jag har värk och sämre spänst/styschel i fingret och det ska han också få notera.

Ortopedmottagningen ska ringa upp mig 13:15 idag.

Beroende på om läkarn säger det jag tror att han kommer säga.. eller om man säger nånting helt annat..
så kanske jag i alla fall kan skicka in en prövning om ersättning i slutet av maj..
då det alltså har gått ett år efter det blev brutet.


Vilande hand/fingrar (krokigt)


Sträcker ut/spretar/spänner fingrarna (jevligt krokigt)


knuten hand/fingrarna neråt. (ringfingret är kortare)


Knuten hand (ringfingerknogen intryckt, syns knappt)


Knuten hand (fingret sticker upp fastän jag knyter hela handen)

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback