orättvist

YES. som sagt så går jag ju heltid hela oktober på månadslön.
Igår fick jag veta att jag även ska få gå på månadslön heltid hela november också!
Jag blev jätteglad och jättetacksam..
MEN... jag måste ändå säga att det känns aningens orättvist som det blev för min del.
Vi är 5st vikarier som fått heltid på huset. En på vardera avdelning och en på natten.
3st har fått välja och gjort sitt eget schema efter hur det passar dem.
Jag får gå på en redan befintlig rad (befintligt schema)
OKEJ. men De enda dagarna som jag antingen INTE KAN. eller helst inte jobbar.. där är jag insatt på jobb..

I söndags fick jag ta semester för att jag skulle på bröllop. (Skulle jag gjort schemat själv så skulle jag lagt ledigt)
Imorgon fyller jag år, får hela släkten på besök/fika plus att en eller två kompisar kommer från Arjeplog
och hälsar på mig.. Då visade det sig att det är personalbrist imorgon så jag måste jobba över.
Blir jäkligt stressigt att komma hem och hinna äta och duscha och allt innan släkten kommer.. och senare vänner.

Sen så ska berggården ha julfest samma helg som vi har bokat hotellrum på Havsbadet..
Rock n Roll Circus evenemang. Och på schemat står det att jag ska jobba!
Jag kan inte jobba då. Jag vill inte jobba då.
Jag betalade över 1000kronor PRIVAT (ingenting sponsrat från jobbet) för att vara där och sova på hotell.
Vi är ett stort sällskap.. eller ja vi är 6st som ska dit tillsammans.
Jag Robban, Linda freddan, Britt och Monica..

Hela berggården ska gå på julfesten och det behövs mest troligt 8st vikarier fredagkvällen och sedan på lördagen säkert 4st per avdelning.. 
Kan alla få semester?
Jag måste få semester annars känns det himla orättvist.

Känner att jag har stört mig på detta hela dagen

Kommentarer
Postat av: Linda Nilsson

Hej vännen!! Jag förstår hur det känns! Jag ska göra allt jag kan för att hjälpa dig m ledigheten, det kommer ordna sig..känner mig skyldig eftersom jag gjort både ditt schema + xtra schemat (det jag ska gå på)..Förlåt..Är det ngt annat som du vill ändra så kanske vi kan fixa det oxå men då senast imorgon eftersom schemat ska exporteras...sen gällande imorgon så borde du ju ändå kunna gå 16 det är ju 2 tomplatser..om man börjar i tid o speedar på lite ;))Vill verkligen inte att du ska behöva vara missnöjd och irriterad över schemat...Det löser sig säkert ska du se!



Vi ses imorgon :)) Kraaam

Postat av: Jonna

Åhh fyy, varför får andra göra sitt eget och inte du? Sen är det väll alltid så. Scheman man inte gör till sig själv blir ju alltid pissiga/slasken.. exempelvis om det är firmafest vill ju ingen jobba = lägg på ett annat schema! Hoppas du får till det lite iaf! ;) Hejja hejja imorgon!! Puss puss

2010-10-14 @ 22:49:12
URL: http://jonnahjalte.blogspot.com

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback