lycka

Vilken underbar dag!
Jobbade 5,5h idag och det var bland det roligaste jag varit med om på berggården.
Det var arrangerat en modevisning med 4boende från varje avdelning.
Frisörskan ställde upp och piffade till de äldre med hår och smink.
Det var otroligt kul att se hela foajen fylld med folk/anhöriga och modellerna gick med stora leenden på läpparna.


Direkt efter jobbet skyndade jag mig hem på min cykel för att komma hem till min karl och min smink-palett som jag äntligen fått hem! Blev så otroligt glad när jag märkte att ALLA skuggorna var helt underbara!

Blev bjuden på grillat hos Britt igen. Denna gång blev det riktigt riktigt gott..
Något gott men kanongott ändå!
Medan grillningen sköttes av Britt så satt jag och Robert i varsin solstol och försökte njuta i solen. Det gick inte så himla bra eftersom det i princip var vindstilla och asvarmt!! Men lite bränna ska vi nog ändå lyckats få.
Efter maten gick jag över till grannen Jennie som är min arbetskamrat. Där fastnade jag en stund och när jag väl skulle gå tillbaka så träffade jag (hos en annan granne) Ylva, en arbetskamrat från Vauka i Arjeplog.
Så självklart stod vi där och surrade ett bra tag också.
När jag väl tog mig tillbaka så bestämde jag mig för att plocka på mig lite rabarber-primörer innan vi cyklade hem.
Så nu ligger det enpåse med små rabarber i min frys!
Det blir nog till att baka rabarberpaj i helgen.
MUMS! Bland det godaste fikat som finns!!!

Har ikväll testat lite olika make uper och jag ÄLSKAR dessa nya ögonskuggor!!
Nu sitter vi i soffan och väntar på att greys ska börja!

 


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback