vacker helg!

Då var det måndag igen och jag sitter som vanligt i soffan i morgonrock och slökollar på TV..

I helgen har det varit underbart väder..på lördagen tog jag och Robban en prommis in till stan och käkade lunch med Janne.. Sen gick vi till Krokodil och såg 2 band spela.. Killen som sjunger i The Dazzled (där Janne spelar trummor) sjunger även i ett annat band som var ett av de banden som vi såg..grymma.. Det andra bandet var nå musikelever.. inte lika imponerande..

Efter spelningarna så gick vi upp till Janne och Lina och drack öl..
Killarna hade köpt massa olika udda öl.. så det blev lite ölprovning under hela kvällen..
Bland annat en vår-öl.. som bara finns i sortimentet i vår.. Jevligt snygg flaska
Kanske inte jättegod.. men den var helt okej
Så i vår kommer ni nog se mig på fest med en Pistonhead i handen! :)




Igår blev det en promenad på isen direkt när vi klev upp.. Det var strålande sol och nån plusgrad.. ljuvligt!
Hälsade på hos Britt och Nisse och drack kaffe..Sen gick vi hem och lagade massa god mat! 3 olika rätter blev det..
Jag gjorde bland annat en timjandoftande ostgratäng, som vi ska äta idag!
MUMS

200gram små tomater liten förpakning
halv zoucini
en vitlöksklyfta
en halv dl oliver
2tsk färsk timjan eller 1 tsk torkad timjan
2msk olivolja
rikligt med nymald svartpeppar

ostsmet
100gram parmesan eller västerbottenost
250gram kesella
2dl creme frais
3ägg
2krm salt

2cm stora bitar grönsaker
fräs dem tillsammans med oliver och timjan i olivoljan i hög temp någon minut
blanda ihop smeten
bröa och smöra en form.. först smeten sen fördela grönsakerna
strö lite ost ovanpå

200gradet 25-30min

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback