lägg ner!

Jag tål verkligen inte negativa människor just nu. Speciellt inte då jag ska måsta ta åt mig av det negativa eller att det riktas mot mig!

Mina 75deltidsdagar har tagit slut (som jag får av A-kassan) och jag har kvar 50vanliga stämplings dagar (som jag bara får använda då jag är helt arbetslös hela veckor.
Jag ligger inte högst upp på vikarielistan med tid. Jag ligger kanske sjätte plats med mest tid av timvikarierna!
Därför så följer jag "reglerna" genom att antingen få 37h arbete/vecka eller så gå arbetslös. Självklart så kan jag ju jobba även om jag bara får säg kanske 32timmar en vecka, med då inräknat jobb över helgen som då ger helg ersättning.. Men jag vågar inte chansa och ta på mig mindre än 20timmars jobb en vecka och därpå inte få någonting från Akassan.. Det gör jag bara inte!
Vissa tycker att man ändå ska ställa upp på jobbet och ta på sig de arbetsdagarna som man får även om det inte blir heltid.. men de som säger de är dock dem som ligger över mig på vikarielistan, och som också får mer timmar än mig!

Jag gör väl fan inget fel när jag faktiskt följer akassans rekomendation/"regler" där jag är berättigad att tacka nej till jobb under 37H dvs heltid..???
Det är väl inte dumt av mig?

Kommentarer
Postat av: Anonym

åh vad roligt! :)

Jag tycker inte alls du är dum om du gör så, sånna är ju reglerna! och vi har ju faktiskt jobbat ihop våran akassa!! :) kram på dig!

Postat av: Linda

Jag förstår dig! Du gör inte fel tycker jag. Helt rätt! för om man skulle få stämpla upp de resterande timmarna skulle man ju kunna ta en deltidstjänst.. eller timmarna..

2009-11-30 @ 18:23:21

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback