himlarns

Jevla förmiddag!!
I korsningen nedanför kyrkan & statt blev jag imorse påbackad.. En gubbe i en volvo bestämde sig för att stanna och backa då en taxi var på väg att köra ut från kyrkparkeringen. Jag stannade men hann inte backa.. Han backade på mig och min stötfångare gick sönder..
Vi klev ur bilen och började prata:

Gubben: Fan, jaha vad ska vi göra nu?
Jag: Jag vet inte, det är första gången detta händer mig

Gubben: Men.. men du körde nära bakom mig hela vägen
Jag: Nej, det gjorde jag inte.. Jag körde i HÖGRA filen och du i MITTEN. Det är 2 filer

Gubben: Ja, du får lacka den, Det är en gammal bil.
Jag: Nejdu, det är ju fan ett HÅL.

Gubben: Men gör inget dyrt av det här nu
Jag: Jag måste ju åka in med bilen och se vad som måste göras. Jag måste kanske byta stötfångaren

Gubben: Neej, du får lacka den.. gör nu inget dyrt av det här
Jag: Ne, men hur som helst så måste jag fara in och höra på verkstaden vad som måste göras

Gubben: men har du nån fästman?
Jag: Ja, det har jag men han kan inte fixa det där

Jag fick gubbens namn och Adress..

Gubben: Vad heter du då?
Jag: Sofia Rehnman
Gubben: Jaha, är du prästens dotter? (det finns en präst i piteå som heter Charlotte Rehnman)
Jag: nej nej det är jag inte..

Gubben blev mer och mer nervös så jag försökte ändå lätta upp stämnigen och sa att jag skulle ringa honom när jag fått veta vad som måste göras..
Sedan plockar gubben upp en godis ur fickan
Gubben: hmmm vill du ha en kola?
Jag: Nejdu, tack,  Det vill jag då inte,
Gubben: Jaha, jag märkte att jag hade en kola i fickan!
Jag: Men jag kollar med verkstan, sen ringer jag dig! Hejdå

Jag behöver en ny stötfångare.. 7451spänn.. stackar gubbe..

Kommentarer
Postat av: jonna

Ojojoj, inte skoj :S Men samtigt ska rätt vara rätt..

Postat av: Sara

Hmm.. Jag hade nog brännt av vid "Ja, du får lacka den, Det är en gammal bil", och ÄNNU MER vid "Men gör inget dyrt av det här nu". Gaaah! :-E

2009-11-17 @ 23:59:57
URL: http://sassabarill.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback