ko

Nyttan med kon  delar av en underbar uppsats skriven av elev på mellanstadiet.

Kon är ett husdjur.....men den finns också utanför huset. Och den lever ofta på landet, den kommer in till staden, men bara när den ska dö.
Men det bestämmer den inte själv.
Kon har sju sidor. Den översta sidan - Den nedersta sidan - Den främre sidan - Den bakre sidan - Den ena sidan - Den andra sidan - Och den invändiga sidan
På främsta sidan sitter huvudet...Och det är för att hornen ska ha något att sitta fast på. Hornen är av horn och dom är bara en prydnad. Dom kan inte röra på sig, men det kan öronen. Dom sitter på sidan av hornen. Kon har två hål framme i huvudet. Dom kallas ko-ögon. Kons mun kallas mule. Det är nog för att den säger mu.
Den nedersat sidan är den viktigast för där hänger mjölken. Och när mjölkerskan öppnar kranarna rinner mjölken ut. När det åskar blir mjölken sur...men hur den blir det har jag inte lärt mig ännu.
Kon har fyra ben...Dom kallas ko-ben. Dom kan också användas för att dra ut spikar med.
Kon äter inte så mycket, men när den gör det så äter den två gånger. Dom feta korna ger helmjölk. När korn är dålig i magen blir det ost. I osten är det hål. Men hur den gör hålen har jag inte lärt mig ännu.
Som man kan se är kon ett nyttigt djur.
Och därför gillar jag kon väldigt mycket

Kommentarer
Postat av: Fiaaaaa

Ååå, den där är så jävla klockers!! Hörde den i början av sept när jag va på kurs i sthlm.. haha. Frågan är bara om de är en ung kille som skrivit den, de är lixom liet för mkt finess! kram påre

2008-09-26 @ 05:40:22

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback