blod svett och tårar

För ett tag sen.. minns inte när.. så fick jag en skinnjacka av farmor.. Äkta skinn och den har hängt på en galge i flera år men jag fundera om jag kanske skulle försöka använda den nu i höst?!
Den är stel och "knakar" när man rör sig... men genom att använda den och mjuka upp den så slutar den nog låta..
Var över till pappa och Monica idag och lämnade jackan där så Monica ska försöka sy till nån flärp.. svårt att förklara.. Hoppas ni förstår vad en flärp är..

Efter besöket hos pappa så åkte jag till Marika och umgicks med henne och småpojkarna..
Ojoj det blev hektiskt och panikartat.. Precis när Marika skulle ge Isac nappflaskan så kommer Leo ut från köket och har skurit fingret på en pepparkaksform.. Marika gav mig Isac och nappflaskan och i paniken letade fram plåster och spolade fingret under vatten..
Blodet sprutade och Leo vägrade att ha plåster på såret... Han använde handen och verkade inte ha ont men eftersom har var och pillade utti allting så fortsatte det att blöda och han blodade ner det mesta i min väska..
Tillslut ringde Marika till Anders i paniken och Anders svar var "men Sofia har ju gått omvårdnads.. hon kan väl sånt"
hahaha, just då hade jag fått såret rent och det hade slutat blöda.. Så utan plåster fick jag fortsätta pilla bland mina saker i väskan men det hade ju slutat blöda så det gjorde ingenting..
Fick lite ångest när jag var tvungen fara hem och lämna Marika.. Men jag hoppas det gick bra för henne.. Jag kom hem nu kl 7 och har just ätit frukost..

Måste ringa till Marika och fråga hur det går för henne!! :S

Kommentarer
Postat av: Jonna

Ojoj vilken kallabalik, tur att det ordnade sig! :) hihi.. (läste inlägget ovan)



Mmm ibland känner man sig lite ensam och det är inge kul.. Men snart ska jag komma hem och försöka (:P) roa dig lite ;) Hihi. Puss puss sötis!!


Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback