att räkna om

Inatt klockan mitt-i-natten bestämde jag mig för att jag MÅSTE få veta hur mycket en inch, en foot och 1 stone är..
Jag fick upp många olika siffror men jag vet då ungefär nu..
1 stone = 6,35kg
1 foot = ca 30cm
1 inch = 2,5cm

M
ichael har sagt nån gång att jag är 5foot 2inches.. Men hans lillasyster som är lite kortare än mig.. (vilket han också nämnt..) är också 5foot 2inches.. På ett TV program hörde jag en tjej berätta att hon var 5foot 4inches.. och det översattes till 160cm.. Men jag är ju 159,5.. Så jag var tvungen att kolla upp det inatt när jag kom att tänka på det..
TV måste haft fel.. den tjejen på tv måste ha varit ca 165cm... Och med det där räknesättet på verkar de inte bry sig om 2,5 centimeter.. alltså 1inch.. Jag säger ju hellre att jag faktiskt är 159,5cm än att jag är ungefär 158cm..

Nu ska jag försöka lägga de där olika räknesätten på minnet.. sen måste jag ju lära mig om yard, miles och de där kruxet..

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback