95/64

Naprapatbesöket gick bra och jag ångrar nästan att jag längtat dit... Det gör så ont när han trycker och klämmer på de ställen där jag är stel och har låsningar.. Men sen när har trycker ut knaket i bröstryggen och ryggslutet så är det så befriande.. Han rättade även den här gången till min höft som är så sned.. Inte konstigt att jag har ont i höften..
Min nacke är tydligen fortfarande jättestel och han förvånades att jag inte hade mer ont i den.. Men det är väl ett gott tecken att jag inte har ont?!

Väl på blodgivarcentralen fick jag fylla i papper och lämna blodprover..
När vi väl skulle ta blodtrycket så berättade jag att jag brukar ha lågt blodtryck men ibland bättre och sämre..
Vanligtvis ligger jag på 110/70 nånting..
När hon tog blodtrycket blev hon lite tyst och sa: "Ja det här var verkligen lågt"
Hon visade mig.. och jag hade 95/64.. oj oj oj så lågt har jag aldrig haft..
Hon sa det att läkarn skulle ju kolla på proverna och kolla igenom pappret och sen säga om jag får ge blod.. Hon visste inte om det fanns någon lägsta gräns för hur lågt blodtryck man får ha.. Men om jag blir kallad dit och ska ge blod så måste dem nog kolla blodtrycket varje gång. Jag har för mig att förra gången jag kollade det så låg jag på 120/76 ungefär. Men jag hoppas att jag får ge blod ändå!!



Har efter det varit med farmor på stan och köpt garn för att hon ska få sticka ett par blå sånna där höga tjocksockar som jag fick i födelsedagspresent!! Älskar dem och vill gärna ha dem i alla olika färger!!
Vi åt sen lunch på stan och jag handlade lite på Lindex..
Kom hem för en timme sedan och är dödstrött nu.. Ont i huvudet har jag också.. Så nu ska jag vila en liten stund..

Kommentarer
Postat av: Jonna

Sitter på jobbet nu och forskar i ditt blodtryck ;) Sååå söt casper är! :) PUSS

2008-10-22 @ 11:11:37

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback