i alla fall tur med vädret

Igår blev det ingen uppdatering tack vare.. eller tja.. på grund av att jag var så hemskt bakis.
Det måste ha varit för att jag drack likör här hemma.. Skulle inte gjort det.
Jag ska hålla mig vid att dricka öl och vodka.. nån wiskey går ner också.
Kvällen var rätt rolig men det var så mycket folk så man fick trängas vart man än skulle.
Träffade en trevlig tjej i toalettkön. Vi pratade lite teckenspråk med varandra. Ullrika tror jag hon hette..
De enda tecknen jag kan göra är att säga "jag heter sofia" "vad heter du?"
Mycket känt folk var ute men jag for hem kring 2 tiden. Fick skjuts av Andreas (granne) som var nykter och hade väl inte sådär jättekul.
Väl hemma så spelade jag lite väl hög musik, plockade jordgubbar och pratade med Michael och hans kompis.
Fick även veta hur mycket han fick lägga ut under tiden jag var i England. oj oj oj . Jag måste i princip betala ett X antal utlandsresor eller så för att uppnå den summan. Men.. money is only paper.. Får försöka tänka så!
Michael trodde inte på mig när jag sa att jag var hemma. Jag spelar så hög musik så han trodde att jag fortfarande var ute på krogen!

Jag har fortfarade så "tur" med vädret.. när jag är ledig är et fint väder och när jag jobbar så regnar det eller är mindre bra väder. Igår när jag låg i sängen och var bakis hela dagen så var det tydligen en jättefin dag! Men inte brydde jag mig om att kliva upp och ligga ute på gräsmattan när jag kräktes och hade migrän! Skulle aldrig klara av att ligga ute i solen. Kring 11 tiden p kvällen började jag må bra!

Idag har jag jobbat till 16:30.. Jag bjöd på jordgubbar till 1 fika eftersom jordgubbarna bara exploderat fram nu. Hinner aldrig plocka in alla innan de hunnit ruttna.. Det är rent jobbigt att plocka in alla jordgubbar varje sommar. Vi har tillochmed sagt till grannarna att de får komma och plocka eftersom det finns så mycket i vårat lilla jordgubbsland. Efter jobbet åkte jag direkt till min storasysters mamma ute i kallfors och åt middag där. Maria och Christina hade bakat en tårta utan gräde so jag smakade men tyvärr är jag inte mycket för tårta och den var så himla söt så jag kunde bara äta botten..

Efter maten var jag tvungen skynda mig iväg till Frida som jag hade sagt att jag skulle träffa kring 6. Vi såg på tv, surrade och bara var. Jag blev så himla trött så jag åkte hem för en liten stund sen.. Ska göra nå kvällsfika strax och lägga mig i soffan och kika om det finns nå på tv att kika på..

OH BABY


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback