I Irland

Just  nu  sitter jag och elin  pa ett internet cafe i Cork.
Vi har varit pa gymmet och sittar och bastat. iktigt skont och man blir riktigt bekvamt trott efterat.

I freags kom jag till sthlm och min syster hamtade upp mig pa t centralen.
Vi hann bara hem och jag fick ata lite. sen var jag sa nervos oh trott sa jag somnade. Tidigt klev vi upp och hon gjorde smothies till oss bada. Hon foljde mig till bussen om tog mig till skavsta flygplats.    13.30 landade jag pa stansted i london.
Michael hade bokat hotelrum for oss pa hilton hotel. Riktigt lyxigt och dyrt fint hotel. Vi hade det riktigt mysigt dar. Jag traffade hans familj. Lillebr or andrew som var jattebakis och spydde hela dagen.. lillebror  matthew som  sjong fotbolls hejjarramsor hela tiden.. lillasyster reachel med flickvan. och tillsists foraldrarna.. pappan mark var meest tyst me n jag pratade en del men mamman patricia.. Vi sov pa hotellet och pa sondagen tog han ut mig pa en liten sitesajjing..   jag fick se lite av birmingham.. stan dar man shoppar och  var han brukar ga ut..

Sondag kom jag till cork.. Elin och Linn motte mig pa flygplatsen och  mitt babge kom ut sist.. jag trodde det var forlorat men som tur var sa kom det ut till sist..
Vi tog bussen  in till cork och jag fick bo i samma rum som linn pa vandrarhemmet.. Jag och linn gick ut och hade riktigt trevligt.. Vi var ute till 5.30 pa morgonen.. Mandag  sa gic k vi pa stan och kikade lite..
Vi gick ut en svang med Angus och elin.. Riktigt tre vigt da ocksa.
Elin bor tilsammans med 2 killar fran australien.. Toby och Angus.. Jattetreliga killar.
Linn for hem kring 5 pa morgenen igar.. trakigt att hon for sa tidigt.. men hon hade varit har sen den 20nde..

Igar jobbade elin till 1 pa natten sa jag och Toby gick ut pa puben dar hon jobbar ..drack nagra ol och surrade till hon slutade jobba och puben stangde. da gick vi vidare till brog.. skitmysig pub..
Idag har jag och elin varit pa stan.. bokat en klipptid till henne pa fredag da hon fyller ar..
Ieftermiddags sa var vi ju som sagt pa gymet och simmade.. kanns i hela kroppen nu efterat.. man blir sa trott.. behagligt trott..

Ms#aste bara tillagga att just nu sitter det till hoger om mig en acklig kille och runkar till nagonting han har tagit fram pa sin dator.. huvva.. ja tror ja maste byta dator efter jag skrivit detta inlagg..
Nu sitter han och skriver och luktar pa sina fingrar.. huvva!!!!!

I alla fall.. Imorgon jobbar elin sent igen och jag ska ga ut med toby och angus pa  the old oak.. De spelar covers av beattles..     (sakert felstavat) men ni vet vilken grupp ja menar..

Irland ar ganska smutsigt men folket har jatte harlig dialekt och verkar njuta av livet..Massvis med pubar och oldrickande folk..

Det kostar 10kr for en timme att anvanda internet har pa detta internetcafe..
Funderar pa att komma hit imorgon ocksa och  kolla runt lite pa internet..

Langtar som b ara den till da jag far traffa michael igen.. Men under tiden jag langtar efter honom sa hinner jag ocksa njuta av irland.. Det har endast regnt idag och  lite igarkvall.. annars har vi haft bra vader..
Men jag har markt det att vadret kan andras snabbt har nere.. det kan regna en stund sen skiner solen sen mulet  och det goes on likte that..

jag ar lite nervos fr att traffa michaels kompisar i england sa jag hr bett toby och angus att ratta mig om jag sager fel eller anvander fel grammatik.. Jag har aven fatt lara mig nagra nya ord och fraser.. perfekt!!

Whats your poison?  =)

Nu ska jag kika runt lite pa natet.. killen brevid mig har borjat ksicka sms sa jag tror att jag sitter kvar har anda..

PussPUSS fran sofia som antigen ar i Irland!!!

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback