deppig?

Jag har varit rätt down den senaste tiden. Jag vet itne om det kan bero på att jag varit förkyld o haft virus i kroppen eller om jag faktiskt är lite nedstämd.
Det är så jobbigt att börja känna efter och reda ut varför jag är ledsen och nedstämd. Ja vill bara skippa den delen och försöka vara glad igen.
Det kan hända att jag är lite orolig inför framtiden eftersom jag känner att i den närmaste tiden vill jag flytta runt lite i sverige och jobba och få mer erfarenhet inom mitt yrke. Och med det menas att jag inte tänker binda mig vid någonting.. det vill säga något förhållande bland annat.. MEN.. jag vill inte vara ensam längre. Jag är inte van att vara själv. Jag vill ha en partner som älskar mig och som jag kan komma hem till efter jobbet och bara ligga i soffan, se en film och mysa. Men någon sån finns tyvärr inte med i mina karriärs planer..
Så det gäller att prioritera och den delen är egentligen inte så svår. Jag har haft den här drömmen om man flytta runt i sverige och jobba i flera år och kommer försöka göra det så gott jag kan.. Men skulle kärleken finnas där längst vägen så kommer jag nog stanna upp ett tag.

För nästan en månad sen så sökte jag vikariat på Axlagården (hospice) i Umeå och väntar nu på svar.
Jag har ju detta vikariat här i Arjeplog fram till sista maj och skrev ju det i ansökan så med största sannorlikhet så får jag det inte.. men jag har ju i alla fall sökt. Och det är huvudsaken..

Jag har varit sjuk sen i Torsdags medn idag har jag friskanmält mig och börjar jobba idag kl 15:00.
Jag, Anci, Elin och Madde var för en stund sen på mathörnan och käkade lunchsbuffen som de hade där idag. Riktigt gott var det men jag äter för fort och blir mätt på en gång.. Plus att det blev lite mäktigt när ja fick så mycke kycklingbitar i pastasåsen. Men men, mätt och belåten ändå.
Nu ska jag dammsuga litegrann och göra mig iordning för att ta en promenad nu innan jag börjar jobba..

Puss Ciao
 

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback