sorg och piercad

Skönt var det att sova på soffan igår i cirkus en timme.
Men när jag vaknade så började jag skriva med Lollo på msn och fick då veta att den där Emil 21 år som dog i raset i kirunagruvan faktiskt var knytet från Älvsbyn. En kille som jag faktiskt var bekant med.
Det står ju mest bara elände och hemskheter i tidningarna nu så jag läste aldrig riktigt om vem det var som hade dött i gruvraset. Så det kom som en chock för mig igår då jag fick veta att det faktiskt var knytet.
Han var en kille som Tomas kände och som jag också lärde känna lite genom att han befann sig på samma fester som vi. Sen när jag bodde i Sandviken så kom endast 2st och hälsade på mig från pite och det var han och en annan kille. Den helgen som de hälsade på så tog jag mycket kort men de försvann tyvärr och finns inte kvar längre. Det är jättetråkigt för vi hade faktiskt så himla roligt då han var och hälsade på mig. Trots att han baklysen på bilen blev krashade. Men han tog det med en klackspark och brydde sig inte så mycket i vem det var som hade gjort det. Det är hemskt att unga människor ska mista livet. Händer allt för ofta.
 
http://www.aftonbladet.se/nyheter/article1759094.ab
http://www.pitea-tidningen.se/artikel.aspx?artid=92371

I alla fall idag så har jag varit och käkat med Anci, tommy, elin, anna lena, lillan och madde på pizzan. Det blev dagens lunch som var kycklingspett BBQ sås och klyftpotatis!! mums..
Sen när jag kom hem för en stund sen så har jag städat och piercat mig själv.. Eller jag har tryckt igenom piercingen i naveln och i näsan. Jag fann en navelpiercing med grön kristall i ett smyckesskrin. Jag fann dock ingen näsplopp men tryckte ignom hålet med ett litetörhänge med vitkristallplopp. Jag ska försöka fixa fram ett riktigt nässmycke för det ser för hemskt ut med det som jag har nu som är alldeles för stort.

Igår var det jättefint väder ute och jag jobbade. Idag när jag väl är ledig så är det gråmulet och trist. Jag som hade tänkt gå ut och fota lite natur och läckra saker, men det får bli någon annan dag.

nu ska ja ta lite kort ändå ;)

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback