driving

Längesen sist nu men jag ska inte dra upp allting som jag varit med om den senaste tiden, men i alla fall lite de senaste dagarna..
I onsdags på jobbet fick jag jätteont i huvudet och somnade direkt när ja kom hem 21:30, vaknade sen 05:18 med lika jäkla ont i huvudet.. låg vaken till 06:00 då jag ringde till jobbet och sjukanmälde mig.. Jag försökte somna om och låg då vred och vände mig till kl12 då jag gav upp.. Om huvudvärken ska gå över så måste jag ta till nått annat knep än att vila.. så jag hoppade i duschen och gick sedan ut på en promenad.. Jag stannade upp på OK ett tag och pratade med Anci och hennes mamma som då jobbade. Sen pratade jag med Fia i telefon som hade problem med vad hon skulle välja för klädsel till sin personalfest som de skulle ha i helgen.. Så jag åkte dit och kollade igenom kläderna lite.. Vi kom fram till att hon behövde ett par svarta byxor  i strl 27 eller 28.. Så vi åkte till ninas en sväng och kikade men bestämde oss att dra vidare hem till mig för att hon skulle få testa mina svarta jeans (vid den här tiden så hade huvudvärken nästan släppt). Byxorna passade, hon fick låna dem, vi drack kaffe och surrade ett tag tills jag började packa och tog bilen o körde till Umeå.. I umeå var jag från Torsdag kväll till söndag eftermiddag och hälsade på Malin, shoppade och träffade Gulan(dödspolarn).
Jag pratade även med Tomas de dagarna och det gjorde mig glad.. Vi hörs inte allt för ofta nu för tiden, men jag vet att han mår bra och det är huvudsaken.

I alla fall.., tillbaka till historien om min roadtrip.. På söndag eftermiddag åkte jag vidare till min släkt i Örträsk.. Jag landade första hos min kusin, hennes kille och deras Zoo med 4 katter, en hund och 4 hästar..
Vi har inte träffats på jättelänge och det var kul att ses igen.. Sen åkte vi vidare till min moster hennes nya man (de gifte sig på nyårsafton) och min lilla kusin som för övrigt inte är så liten längre.. 14 år och lång som bara den. Jag mätte mig på väggen där min kusin här märkt upp sin längd de senaste åren.. Till min förvåning så märkte jag att jag är nu lika lång som hon var när hon var 11år..

Vi åt god middag där, surrade och sen åkte jag hem med emma (min kusin) och hennes kille.. Jag sov över där, åkte sen till min moster på morgonen.. Åt lunch, pratade och diskuterade ett tag och sen åkte jag vidare mot arvidsjaur där jag stannade ett tag hos Simon.. Jag åt avokado och såg på tv med Simon, mattias, david och johnny..

kring 10 åkte jag hem och la in bilderna från helgen (som vanligt på peaken.pixbox.se) och nu sitter jag här i min härliga soffa och ska strax lägga mig.. Ska bara kika färdigt på 2½men!!

Blev en rätt lång historia ändå.. ;)

Puss Ciao

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback