uppsättning

Idag har jag fått mina ögonbryn fixade och så har jag gått igenom varje kläd affär i gallerian för att hitta en nyårsklänning.
Självklart hittade jag bara tubklänningar.. det jag inte är ute efter!
Jag hittade en klänning på en bild utanför en av affärerna högst upp i gallerian.. självklart så var det bara reklam för smycket på bilden som de sålde.. Inte klänningen.. TYPISKT!
Jonna hittade en klänning åt mig på Vila.. Den var mörkblå och jättesöt.. då kom jag och tänka på att jag har skrivit till en tjej som är makeup artist.. Jag skickade med en bild och frågade henne om hon kunde ge mig något sminktips. detta fick jag som svar!

hej hej

du kan ha nästan allt! tänk på att eftersom du är så brun, d.v.s varm i tonen använd kalla färger när du sminkar dig!

för lägger man varmt på varmt försvinner det och man kan lätt se lite sjuk ut!

mörkblått hade varit jättesnyggt på dig!!

kram kram

Kanske jag skulle prova ha mörkblå ögon makeup och den mörkblå klänningen?
Det är ju länge kvar ännu så jag hittar säkert nånting snyggt!

På MQ hade de en skyltdocka som var läskigt lik mig som jag hade tänkt ha på nyårsafton.. i håret alltså!
Hon hade svart långt hår, rak lugg och uppsatt i en "boll" på sidan och en blomma fastfäst i uppsättningen.
Jag hade tänkt klippa luggen och sätta upp håret i en boll på sidan på nyår.. Ingen blomma dock..
Det kanske ändå får bli så att jag fixar håret på så vis fastän skyltdockan hade precis lika!

Jag åt i alla fall en SEN lunch på Nodo.. grillad macka Pollo.. jättegod!!
Efter maten så gick vi på Åhlens och köpte hårfärg för att jag behöver verkligen färga min utväxt!!
Jonna behöver också få håret färgat så det blir hemma spa ikväll med hårfärgning :)

Kanske jag ska arbeta med att göra hår uppsättningar?
Sånna här uppsättningar gjorde jag på Anci förra veckan!


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback