några timmar efter det blev skrivet..

Inlägget som jag försökte lägga in igår/inatt men inte funkade..


Jaha, i eftermiddag har jag suttit och pratat med Michael på msn i några timmar och sedan har jag faktiskt dammtorkat, plockat lite och städat lägenheten, Anci kom hit och vi for ut och raggade en sväng till Mellanström.
Jag har aldrig varit där och har tidigare haft en bild av Mellanström som en liten raksträcka med 3 hus på vardera sida om vägen. Men Anci tog mig dit och bevisade för mig att Mellanström faktiskt är krokig och att kanske finns omkring 25 hus där.

På vägen hem igen så fick jag andnöd. jag kände att jag fått upphakningar i bröstryggen och fick svårt att andas.
Min ängel Anci stannade bilen och gav mig en björnkram så att låsningarna släppte. Hon som i vanliga fall nästan kräks när hon hör mig knäcka ryggen. Tusen tack för hjälpen!! Det var riktigt otäckt att inte kunna andas normalt.
När vi kom fram till mig så tog vi fram mitt träningsprogram som jag fått av sjukgymnasten. För att träna ländryggens små muskler och bröstryggens mindre muskler. Riktigt härligt pass måste jag erkänna. Jag känner nu hur mycket jag saknar att styrketräna. Det skall återupptas känner jag!!
Efter träningspasset så åkte vi ut och raggade en sväng till. Men min rygg pallar inte riktigt att sitta i en bil stilla för länge. Det går bättre att sitta och köra bilen än att sitta rakt upp-o-ner, stilla och bara åka.


Jag och Anci gjorde väl halft en deal om att jag ska sluta röka innan jag flyttar härifrån.. alltså en månad... och hon ska börja sluta röka när hon flytta. Hon fick börja senare för att jag vet att hon kan bli lite väl grinig då hon inte rökt (eller sovit eller ätit) på länge. Jag tror det kommer gå kanonbra. Jag tror på oss!!! :)

Sen har jag brännt en himla bra skiva nu äntligen!! Vi poppade medan vi tränade våra muskler och då märkte jag att det visst hade blivit en kanonskiva den här gången också.


Nu har jag ätit sen middag bestående av uppstekt pasta-broccoligratäng. yummy!!
Ska ta och hälla upp kokhett vatten i en petflaska nu och lägga mig under täcket. Petflaskan ska jag linda en handuk om och lägga bakom min stackars rygg som håller på att ge upp.

 Tänkte bjuda på en till golåt men det verkar inte fungera!!


Här är länken i alla fall: Sara Bereilles - Lovesong

http://www.youtube.com/watch?v=AQnqy-047gw


 


 


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback