gott skratt förlänger livet

Dagen i Piteå började med att jag strax utanför Svensbyn fick sladd på bilen. Anci vaknade och skälde på mig lite men jag hävde sladden. Väl inne i Pite möttes vi av en kvinna i en bil som blev stående mitt a vägen.. Vi skrattade gott åt att vi såg henne VÄLDIGT tydligt skrika för sig själv inne i bilen:"Vad i helvete", skratt tills tårar kom. Vi for och kollade stan med några fynd. besökde farmor och sen till left hand tatoo med britt. Britt tatuerade sig. Bilder finns på peaken.pixbox.se.
Hemvägen fick Anci köra och när vi kommer till Arvidsjur Långträsk så säger hon att hon ska sänka farten till 70 utifall polisen står där. Och bright som hon är så ökar hon farten igen till ca 80-90(?), Jag märker att polisen faktiskt står en bit fram och säger till Anci:
Jag: polisen står där framme
Anci:  vart?
Jag: Där framme står polisen
Anci: var nånstans?

Precis när vi passerar polisen så sänker hon farten och passerar i kanske 40. Sen spårar de ur. Vad hon skulle ha gjort om farbror blå skulle sticka ut handen och stoppa. Vinka tillbaka? stanna och skälla på honom att polisbilen inte stod synligt eller/och att han inte hade någon väst? be om callibreringsintyg på lasern? Snurra in håret på pekfingret och blinka med lång ögonfransar och hundvalpsögon? Låtsas vara lite efter? Spekulationerna var många. sen blir hon paranoid och så fort hon såg en bli i backspegeln så sänkte hon hastigheten till de lagliga.
Hahaha, kanske vi skulle ha vänt om och kört fram till honom och sagt: Det gills inte när du itne har västen på dig! Och sedan kört vidare..

Nu sitter vi och kikar på Navy CIS. Jag får nog ta och uppdatera lite mer sen också!!

Puss
Miss you. X

Kommentarer
Postat av: Anonym

i have no idea of what is going on here but it sounds like fun!!! just to let you know that i am really look forward to seeing you and cant wait to hold you again!!

puss puss

2008-04-12 @ 02:18:47

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback