gårdagen

Oj, jag har visst halkat efter i bloggandet. Här ett tag så var jag duktig och skrev ner mina tankar varje dag.
Det är skönt att skriva av sig men även kul att kunna se tillbaka senare vad men egentligen skrev..

Iallafall igår så var jag ledig.. Jag och Anci käkade lunch på pizzan. Efter det så for vi ut och raggade en sväng, på raggen hittade vi även Lillan så vi raggade upp henne och for och satte oss med var sin glass. Jag köpte även en korsordstidning så ja löste ett kryss medan vi satt där och myste i solskenet..
Ända tills det för mig blev alldeles för varmt..Jag hade nämligen på mig svarta jeans, svart Tshirt och skinnjacka.. Lite väl häftigt va? Så jag gav upp och vi for ut och raggade en stund till.. Det är vanligt att dra raggen här då man inte har så mycket annat för sig.. Lillan hoppade av och åkte vidare med Chrille.. Jag for hem och tänkte lägga mig på soffan ett tag men istället bytte jag om till svart linne och vita capribyxor. Tog ut en stol och satte mig på loftgången istället med musik i öronen och korsordstidningen i mitt knä.. Från kl 15:00 till 17:30 satt jag där.. Jag smörjde även in armar, ben och ansikte med sunlotion.. inte den sorten som skyddar mot solen, utan den som gör att solen tar på hårdare.. Jag märker ingenting idag men det kan ju hända att det inte syns eftersom jag redan har en liten bränna..



Marcus kom hit halv 6 då han slutat jobba och jag bjöd honom på en enkel middag. Han hade inte ätit och jag var rätt hungrig så ja stekte på lite extra till honom också.
Efter en stund kom Anci och Andre även hit.. Vi satt och surrade ett tag tills Marcus for till Per. Jag och Anci skulle gå ut och gå så Andre följde oss en bit på vägen.. Klockan började närma sig 8 så vi gick hem och såg Sing a Long.. Det värsta var att det var reprisen från förra lördagen. Det hade vi inte räknat mig.. Men men det gick att se ändå.. Vi blev båda sugna på nånting gott så vi for till Shell och letade..
Vi bestämde oss fort för att en Ekströms Fruktsoppa var det som skulle stilla suget!!
Tjopp sa det bara så hade vi hällt i oss fruktsoppan och vi började fundera om den kunde ha varit jäst eller om utgångsdatumet var kring 061106.... för båda blev på sånt flumhumör.. Vi satt här i soffan och skrattade..
Sjöng B L O S S A, B L O S S A, B L O S S A, glöggen heter blossa.
Fråga mig inte var i från vi fick det, men kul hade vi då i alla fall..

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback