080422

Det är skönt att kliva upp tidigt och vet att man har hela dagen framför sig.
Idag har jag hunnit vara ute och promenera, handlat på Ica, löst ett korsord och visat lägenheten för en tjej.
Jag vet inte om man egentligen ska göra så men jag tyckte det kändes rätt att berätta för tjejen om de få negativa sidorna med min lägenhet. Jag trivs jättebra här mendet finns ju självklart alltid nånting som är lite negativt.
Elementen är gamla och det knäpper i dem, solsidan är inte på balkongen och självklart mina pastell lila köksluckor.. 
Tapeterna/väggarna är inte de finaste men det har jag aldrig brytt mig om eftersom jag inte ska bo här så länge.
Nu är det bara 1månad till som jag bor här.. Vid den här tiden om en månad så bor jag i en flyttkartong med endast en madrass på golvet skulle jag gissa.. Nånting i den stilen i alla fall..
Och jag har än inte fått något svar från någon arbetsplats där jag sökt jobb.. Mysko..
Man ska ju ändå få svar även om det är ett nej.
I värsta fall så får jag ringa till Berggården (min gamla arbetsplats i Piteå) och fråga om de har några timmar åt mig. Det är inte fy skam det heller men jag vill ju helst till en ny stad faktiskt!

Just nu känner jag mig ganska rastlös och funderar om jag ska ställa ut en stol på loftgången.. läsa veckorevyn och sola lite.. Jag börjar jobba kl 15:00 och har ju faktiskt 2timmar på mig att göra nånting annat i detta vackra vårväder..

Ååh vad jag önskar att jag kunde beställa de där kläderna från forever21.. De var så fina.
image137image138image139


Bara 22dagar kvar nu

 

Kommentarer
Postat av: Frida

Tjena tösen:)
Du kommer säkert få ett perrans sommarjobb. Själv har jag fortfarande ingen aning om jag får något, jag menar jag har ju liksom inte sökt! Ska dock söka ett imorgon, om jag inte får något så har jag nog några timmar på mitt förra jobb... som du sa, det är inte fy skam. Jag behöver dock heltid! Jag tyckte du gjorde rätt i att berätta de negativa sidorna av lägneheten! Det ska vara raka puckar:)
Nu ska jag sova, har pluggat en massa idag och gjort lite andra nödvändigheter. Imorgon blir det STORstädning och sedan blir det fullthus med hela grekskaran! Ta hand om dig vännen!

2008-04-23 @ 01:31:00

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback