långledig

Såå skönt att vara långledig. I torsdags slutade jag 16:00 och har varit ledig fram tills idag då jag börjar 13:30.
Det blir ju nästan 4 dagars ledighet.

På en vecka, alltså nästa måndag ska jag åka till pite på kurs genom facket i 2 dagar, jag funderar på att ta ledigt på onsdagen och stanna kvar i pite för att jag är sen ledig torsdag, fredag, lördag, söndag. Jag hade planer på att ändå åka till Piteå de 4 lediga dagarna och det är ju lite onödigt att åka hem igen efter kursen för att jobba en dag och sedan åka tillbaka till pite igen.
Vi får se hur jag gör, jag har ju ändå semesterdagar att ta ut.

Igår pratade jag med Sanna som jag gick gymnasiet med. Hon bor i Luleå med sin sambo och deras dotter Ylva-Li. Vi ska försöka planera nån dag då vi kan träffas och kanske ta en fika i nya galleriat som hon aldrig varit in i eller så kanske att jag åker dit och hälsar på dem. Det var jättelängesen jag träffade dem o Ylva-Li har säkert blivit jättestor nu!

Min rygg är fortfarande rätt dålig och ja känner att den blir bara sämre för varje dag. Imorse när jag vaknade och låg på ryggen så gjorde det ont till och med då. Man ska egentligen inte sova på mage för att det trycker på koterna i ryggen och är därför inge bra för ryggen. Man ska ligga på rygg om man har problem med ryggen som jag. Men det ska inte kännas så mycket som det gör för mig då jag ligger på rygg.. Huvva, ja borde kolla upp ryggen bättre och se om det är nått annat som spökar, för jag tror inte att en vanlig ungdom har så mycket problem med ryggen som jag har. Det värsta är ju att jag trivs så bra med mitt yrke och vill inte byta fastän det sliter otroligt mycket på rygg och nacke att jobba i vården.

Nu börjar jag jobba om 40minuter och ja tror ja ska ut med bilen en sväng för att kika var ja ska vara imorgon när ja ska på besiktningen. Jag har ingen aning om var ja ska vara :S

Puss Ciao

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback