Skrotmorfar

Åååh, jag fick just en sån glädje i mig.
Jag satt just och kollade på lite bilder på google. Och så tänkte jag att jag skulle söka på Rehnman och se om jag var med på nån bild. Det var jag inte, men jag hittade en bild på min morfar. Min alldeles egna skrotmorfar. Så jag klickade på bilden. och upp kom en sida om honom.
Jag blev bara så otroligt lycklig att få se honom igen.

Bilden är tagen i hans egna smedja där han ofta satt om dagarna och gjorde knivar och andra föremål av koppar.

Jag minns så väl  lukten som man möttes av när man klev in i smedjan där.
Det var en blandning mellan kaffe och järn/koppar
Och jag tyckte/tycker att det luktar så gott..

Jag kan än idag, fastän det är 6 år sen han gick bort, komma ihåg och känna doften från det lilla sotiga rummet där han satt. Helt underbart

Jag minns även hans sista ord till mig när jag stod och höll honom i handen på sjukhuset:
Sofia, gråt inte över skrotmorfar"
Jag kallade honom alltid för skrotmorfar eftersom han alltid var ikring skrot och jämt var så sotig om händerna efter att han varit ute i smedjan!  =)
61116-9

http://www.vasterbottensmuseum.se/oar/manniskooden/einar_rehnman.html



Kommentarer
Postat av: Jonna

Var ett härligt inlägg :)

Postat av: Jonna

Nää den är så knäpp.. ska du sätta in en bild så KOPIERA Alltid det du skrivit före!! Eller så sätt in bilden före och skriv sen.. :) Meeen det kommer man ju inte alltid ihåg.. :/

2007-02-21 @ 14:43:40
URL: http://jonnaan.blogg.se

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback