vänt på dygnet..

Jag har vänt på dygnet..
Inatt var jag vaken till 05:30 och vaknade nu 11:20. Och då blev jag väckt av Simon som ringde. Jag hade bett honom väcka mig för de senaste 2 dagarna så har ja nästan försovit mig till jobbet då ja börja 13:30..
Det känns inge bra att vakna klockan 1 och fortfarande vara trött.
När klockan är ett så har ju mer än halva dagen gått.. När klockan är ett är det ju eftermiddag!!!!
Jag blir nästan rädd.. hur ska det här gå.. Imorgon börjar jag 08:30.. Hur ska jag kunna kliva upp i tid till jobbet?

Ikväll ska Anci jobba i puben eftersom de engelska testförarna har kommit och många av dem brukar gå ut på puben på Onsdagarna. Jag hade först tänkt gå ut på puben, hålla Anci sällskap och kanske dricka en öl. Men nu funderar ja faktiskt på att försöka gå och lägga mig direkt när jag kommit hem från jobbet ikväll..
Jag måste ju kunna vända tillbaka på dygnet och jag måste börja försöka göra det nu, så fort som möjligt.

Igår fick jag veta att vikariatet som jag sökte på har gått till en annan tjej som jobbat där tidigare.
Så nu är det bara att börja söka på jobb lite varstans.. Det skulle faktiskt ha varit skönt om ja fick stanna här eftersom ja trivs som fisken i vattnet här.
Det känns jobbigt att behöva lämna Arjeplog ska jag erkänna..
Men jag måste ju för jag vill ju jobba, jag älskar mitt yrke och måste få jobba och lära mig nytt för att tillfredställa mig själv.. Då jag är ledig mer än 3 dagar blir ja rastlös..
Men visst.. Nog var det skönt förra veckan med semester. Semester är ändå en annan sak än då jag gått som timanställd och inte jobbat på några dagar.. Då har det varit jobbigt..

Igår satt jag inne på ams.se och kollade runt på vad det fanns för jobb i Sverige.. Alla län förutom stockholm, göteborg och skåne.. Det finns ju för fan inga jobb för undersköterska på äldreboende.. Enda länet som det finns jobb i är Jönköpings län..
Men man kan ju ta sig långt med hjälp av kontakter också.
Jag har tänkt prata med Jenny och höra hur de har det på stället där hon jobbar och höra om hon skulle vilja rekomendera mig och höra sig för!!

Nu ska jag gå ner till frukosten och fika lite med Elin som jobbar idag!!

Tjingeling!!
Puss

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback