Ny telefon

Igår var jag och Anci till Pite och hämta min nya telefon och simkort.
Vi blev bjudna på lunch av Britt på Röda Lyktan, där jag åt Quesadillas med västerbottenost och lax och Anci åt tacp tallrik! :)
Sen gick vi en sväng på stan och visade Anci den nya gallerian.. Där hon hittade en tunika till sig själv och en tröja till födelsedagspresent till sin syster Lotta som fyller år idag!
Jag hittade en typisk Peaken tröja på Cubus (??Av alla ställen??)
Sen gick vi även in på Bolaget som julhandlade lite smått och gott.. jag köpte några Efes (turkiskt öl som jag älskar) och en jägermeister!

Sen när vi kom hem så lämnade jag av Anci hemma hos sig och jag åkte vidare till Elin. När Elin duschade så passade jag på att ringa till min storasyster som ja inte pratat med på länge.
Igår nös jag säkert 20gånger.. Men den sista nysen ja fick ut medan ja pratade med min syster så högg det till i högra sidan av ryggen och gjorde jätteont. Jag försökte luta mig till vänster och stretcha men det gick tammefan INTE. Elin masserade lite och mjukade upp men även det gjorde så förbannat ont..
Som tur är så ringde jag och sjukanmälde mig från jobbet för min förkylning.. och det var då tur för jag har inte kunnat sova inatt.. jag somnade kring 4-5 och klev upp 10.
Det går inte att ligga och snurra o vända sig i sängen för då sliter det i ryggen.

Jag tror att jag kanske har myst sönder ett muskelfäste. och om det är så, då är det ingen ide att gå till läkarn för han kommer bara i så fall säga att ja ska käka ipren och inte anstränga mig.. Jag betalar nog inte 200kr för att bara få det svaret.
Jag har i alla fall försökt duscha idag och raka benen.. Det gjorde ont men det gick..
Sen har jag smörjt på tigerbalsam och det kyler skönt på ryggen.

Jag ska jobba i helgen och ja funderar på hur jag ska göra.. Om jag ska chansa och hoppas att det har gått över i ryggen imorgon eller ska jag ringa och sjukanmäla mig över helgen? Kanske bäst att vila upp sig?!

Ne nu ska jag äta nå lunch.. blir nog fil :D

Min nya telefon..
image65

Kommentarer
Postat av: sofia

Oooh, liknar ju näsan min mobil :) den var dock snyggare :P


Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback