skönsång

Vi träffade Lisa, Daniel och Alice på stan idag.
Vi hann surra lite kring problemet att söva sina barn på kvällen.
Skönt att höra att vi inte är ensam om att ha det såhär på kvällarna.
Det känns just nu som att vi provat allt och att ibland går det bättre och ibland går det sämre.
Igår gick det dåligt... ikväll gick det rätt bra.
Jag lade Otto för en timme sen.. sjöng Blinka lilla, vyssan lull, du vet väl om att du är värdefull och imsevimse för honom.. tills jag märkte att han nog inte riktigt somnade av min vackra sång.
Jag slutade sjunga och DÅ kunde han lägga sig bekvämt och somna..
När jag gick från hans rum så hade han inte somnat, men han brydde sig inte längre om mig.. så jag provade att gå ut och han sover än.. kl är 22:15.
Jag kunde nog ha gått ut ur rummet 21:30.. Han hade nog inte brytt sig..
Kanske det är en sångstund på kvällen vid läggning, som får honom att slappna av och tröttas ut?
Ska prova det imorgon också!

Kommentarer
Postat av: Bea

Kan tänka mig de är jobbigt detta med sömn. Signe hade nån period då hon vägrade somna i sin säng, men de var i samband med att hon var sjuk. Annars funkar de faktiskt riktigt bra här. Hon får välling i famnen inne i sovrummet där se är märkt samt radion på och sen när vällingen är slut får hon tutte å snutte åsså lägger vi ner henne i sin säng å går ut. Vissa kvällar får vi gå in och lägga ner henne några ggr medan vissa kvällar somnar hon direkt. Nu blev detta en låååång kommentar. Kram :-)

Svar: Vi ska nog prova att ställa in en radio.. Nu funkade min sång igen så förhoppningsvis så kommer han ner i varv då jag sjunger för honom...
PEAKEN

2013-01-25 @ 11:48:41

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback