foundation

Har varit in till stan en snabbis idag för att köpa en foundation..
Elina har köpt en ny foundtion som satt jättefint på hennes hy.. Så jag tänkte prova den jag med..
Men väl inne på H&M så provade jag alla nyanser och ingen av dem såg bra ut.. 
Så jag fick hjälp med att hitta en annan foundation.. De flesta jag provade blev grå på mig..
Men till slut hittade jag en från max factor som var rätt färg..
Nu har jag läst på Linda Hallbergs blogg om hur du hittar rätt färg på foundation.
Hon skriver såhär:
 
-Det du ska göra är att testa foundationen på din käklinje för att få rätt nyans mellan ansikte och hals. På så sätt undviker  du ”Fjortisranden”
-Det är bättre att foundationen är lite för ljus än för mörk. En ljus nyans kan du enkelt bronza till med lite solpuder och rouge, och på så sätt ändå matcha färgen på halsen!
- Bästa ljuset att testa foundation är i dagsljus
Är du rosa eller gul i tonen? Ofta är du rosa om du är väldigt ljus och fräknig, samt blir röd, och inte brun på sommaren.
Är du gul i tonen är det viktigt att hitta en gul foundation, får du en rosa ton på huden kommer du se grå ut. Däremot är det inte lika viktigt att få en rosa ton om du är rosa. Du blir inte grå, men kan se lite mer solkysst ut, glöm då inte att lägga ner på halsen.
-Får du ändå inte till det? Testa foundationen i HELA ansiktet, ofta kan butikspersonalen hjälpa till att lägga en lättare bas på dig så att du får rätt färg.
- Hittar du ändå inte rätt färg? Du kanske är mörk eller olivfärgad, eller väldigt väldigt ljus. Då får man oftast blanda två nyanser. Stargazer har vita foundations för blekfisar, och te.x Make up store har riktigt mörka färger.
-Våga fråga!  Butikspersonal/makeupartisterna finns där för att hjälpa dig, så har du svårt att hitta rätt färg. FRÅGA. Det är för din skull de är där.
 
 
 
 
 
Denna köpte jag.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback