kvällsrutin

 
 
Kan inte direkt säga att vi har något kvällsrutin för Otto! Han verkar vara kvällspigg och jag vet inte riktigt hur vi ska göra för att få honom att somna tidigare! Idag har vi varit på babysim kl 13:30. När vi kom hem ca 14:20 så sov han i babyskyddet en liten stund.
Eftersom jag hade migrän och lagt mig så badade Robert honom ca 15 då han vaknade. Tvättade av honom ordentligt och smorde in honom (eftersom jag inte gör annat än spolar av Otto på badhuset, så tar vi den ordentliga duschen när vi kommer hem) Sen var han vaken ett tag och somnade sedan och sov i ca två och en halv timme. Det brukar vara så efter babysimmet.
Han hade dock inte sovit mer än 30min på förmiddagen och vaknade rätt tidigt.. Kl 9. (Jag vet att vi är bortskämd) Otto vaknade och käkade ca 19:30.. var sedan vaken en timme före han somnade igen.. Jag gick då och la mig i sängen med honom där vi låg i ca 1timme. Han fick mat i sängen och jag hoppades att han skulle somna för natten då.. Men icket! Han slog upp sina vackra ögon och var superpigg!!
Det var bara för oss att stiga upp igen! Jag var ju inte trött så det var inga problem för mig. Nu verkar han vara övertrött och därför ledsen! Tycker att jag har provat det mesta, men det som fungerar för Otto är att han får vara uppe med oss till cirka 22-23 och sedan lägger sig när också VI (jag och Robert) är trött. Oftast ser vi någon serie eller film i sängen och då brukar han somna efter en stund. Imorgon får vi kanske försöka hålla honom vaken på eftermiddagen/kvällen. Då kanske han somnar för natten något tidigare?

Kommentarer
Postat av: lisa

Precis så var Alice! Och efter ett tag så kom rutinerna smygandes.. Hon var jättesvår att styra och hålla vaken, blev oftast värre då :( så det var bara att följa med hennes behov. :) Jo jag tycker min förkylning börjar ge med sig nu (ta i trä) så nästa vecka är jag med!! Om det nu inte skulle vända förstås.. men det hoppas jag ju inte. :/

2012-10-25 @ 08:17:53
Postat av: Bea

Signe var precis sådär me å säger samma sak som Lisa var ingen idé hålla Signe vaken för då hade vi en kraftigt sur tjej här hemma så de var bara gilla läget å sen blev de plötsligt bara tidigare å tidigare å nu har vi riktiga kvällsrutiner som funkat gode länge nu. Så nu somnar hon kring 19.30-20 :-)

2012-10-25 @ 21:12:55

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback