en och en halv timme

Imorse vaknade vi kl 10. Otto var inte ens hungrig. Han var bara nöjd med sin sömn. Mysproppen fick sitta och titta på Malou efter tio, som vanligt! Jag ringde cederkliniken och fick prata med BVC Anna. Otto har sen en tid tillbaka haft en "fläck" på vänster sida uppe i gommen. Precis där tandanlagen ligger. Så jag har först trott att det varit en blåsa eller något, men eftersom det verkar klia i munnen och han ofta stoppar in hela handen i munnen så har jag börjat fundera om det kan vara en tand? I så fall är det ju en större tand. Anna sa att det KAN vara det.. oftast får ju bebisarna sina första tänder framtill i munnen. Men det finns de som får sin första tand någon annan stans i munnen. Jag hoppas verkligen att det inte är så för Otto..
Han ska inte få några tänder före vi varit utomlands, har jag tänkt :) Vi får avvakta och se vad det blir av den där "fläcken"... Jag känner ju den om jag petar med fingret där.
 
Nu när klockan blev 11:30 blev han trött igen och ligger nu och sover. Han har alltså bara varit vaken 1 och en halv timme.
Som vanligt så är han bara vaken en liten stund på morgonen innan han tar sin första tupplur. Har nu märkt att han brukar sova 2-4 gånger per dag. Om vi hittar på något och inte är hemma, då brukar han bara sova 2 gånger.. Men då vi är hemma så brukar han sova mer. Kanske han blir så uttråkad. :P
 

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback