ringt FK IGEN

Sprang ut och hämtade posten strax efter 12 idag..'I hopp om att jag skulle fått hem beslut från FK angående min anvsökan om graviditetspenning..
Blev supernervös när jag såg att där låg ett fett brev från FK..
Öppnade det och där i låg blanketter som jag ska fylla i angående min sjukskrivning..
SUCK...
Såg på de papprena att de inte har uppdaterat min årsinkomst sen 08 ?!?!?!
Det har gått över en månad sen jag skickade in alla papper om gravpenning.. så jag ringde till försäkringskassan IGEN och fick prata med en mindre trevlig kvinna denna gång.
Jag lämnade in alla mina papper på FK den 24de februari på försäkringskassans kontor här i Piteå.
Det brukar faxa in papprena till inläsningscentralen och det går jevligt fort..
Nu helt plötsligt så säger kvinnan i luren att de fick in mina papper den 27nde.. Märkligt tycker jag.
Men men.. de har säkert enormt mycket att göra jämt så jag ger dem nån dag till..
Barbro (som kvinnan i kundjtänst hette) skrev ett meddelande till min handläggare att jag ville bli uppringd snarast.
De hade ju inte ens fört in min årsinkomst..
Jag förstår att de har mycket att göra om de väntar med allt in i sista stund.
Om de ska börja tjorva med mig nu så ska de då veta att jag redan ringt in 4 gånger för att höra så att de är nöjd med det jag skickat in!
Det är en jevla plåga att gå och vänta på detta!!
Börjar fan få huvudvärk!

Kommentarer
Postat av: Joss

Samma för mig näår jag var sjukskriven i jan. fick vänta över 1 månad på pengar. det var nämligen en förfrågan på min inkomst... tillslut fick jag säga till diom att jag måste ha mina pengar då jag är gravid och jag behöver mat. jag har väntat så länge nu, ska barnet behöva dö på kuppe för att ni är så sega på utbetalning och här står jag gravid utan pengar! riktigt så illa var det ju självklart inte. men fick till svars ett Oj.. ovh sedan gick det ganska snabbt... ser inte fram emot att ha med FK att göra under mammaledigheten.. dom e så jobbiga!



Men hoppas det ordnar sig för dig snart!

Postat av: Joss

sv: ne ja vaknar inte av bebis, utan av att jag inte e trött helt enkelt :P



Okej, hoppas du blir beviljd i alla fall!

2012-03-28 @ 15:12:01
URL: http://starstorm.blogg.se/
Postat av: Elina

herregud vilket tjorv det är med denna FK!! Har haft med dom att göra nu idag också! vilket helvete det är. Man vill ju veta om man ska kunna gå på gravidpenning i tid!

2012-03-28 @ 20:23:15
URL: http://www.mymind-elina.blogspot.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback