uppdatering

av de senaste 10 timmarna.
 
Skriver ner allt här på bloggen så att jag ska komma ihåg det.
Kan inte hålla i papper och penna och skriva ner det så det får bli på bloggen.
Är det någon som tycker att det är fel så sluta läs! Jag är öppen som en bok..
 
Iaf, det senaste jag skrev var att tabletterna som jag fick för sömnen gav mig 1 timmes sömn.
Vilket jag är tacksam för.
Men från kl 22 till 07 har jag sprungit på toa, klockat värkar och vridit och vänt mig ca var 30onde minut... cirka.
Halv åtta bad jag Robert kliva upp med mig och äta frukost.
Från att igår haft värkar var 3-6minut så är dagens var 10nde minut helt fantastiskt! 
Att några få minuter kan kännas så länge, hade jag ingen aning om.
Jag tappade upp ett bad och tog 2 alvedon.. Det var inte alls så underbart som jag hade tänkt mig.
Men jag låg där ett tag i alla fall och slappnade av.
 
Efter det så åkte vi till Jocke Jessica och Alice för att fira lilla Alice som fyller 1 år imorgon.
Eftersom jag har värkar så ville vi hinna åka och fira henne ifall det blir förlossning snart..
 
 
Lilla Alice
 

Robert åkte iväg och jobba och jag har sedan 10:15 legat i soffan och vilat. Värkarna har under hela dagen kommit med cirka 10minuters mellanrum.. tror jag.. Men de har varit mindre smärtsamma.
Har försökt sova men vet inte riktigt om jag gjort det. Då värkarna kommer lite nu och då och börjar bli mer smärtsamma så började jag klocka dem igen.. 10minuter mellan men de är aldrig kortare än 1 minut.
 
Ringde förlossningen och frågade vad jag kunde göra mer. Jag har tagit 2 alvedon samt duschat igen. 
BM på förlossningen hade inget annat tips åt mig och tyckte att jag skötte mig bra. 
Men om jag tycker att det börjar bli för jobbigt så ska jag få komma in och kanske få något igen att sova på.
Jag började gråta i luren då jag känner att jag inte fått riktigt vila upp mig sen i tisdag kväll.. Värkarna har ju varit nu sedan Onsdag morgon ca kl 7.
Har alltså inte riktigt fått vila kroppen från värkar på 30timmar. PLUS att jag hade molande ont i magen hela natten mot onsdag..
 
Känner mig skeptisk men hoppas att jag börjat öppnas.
Känns som att det går åt fel håll.. från att värkarna var som mest 3minuter mellan.. till att nu vara 10minuter mellan.. det är ju inte rätt.. 
 
Men men.. ut ska han!! :D SNART

Kommentarer
Postat av: Amanda

Hejar på dig Sofia!!

2012-06-28 @ 13:12:29
Postat av: Sofia

Så spännande. Tycker det är bra att du skriver här så man har nå koll på dig ;)
Heja heja heja!


Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback