nya fötter och muffin

Mina fötter mår verkligen inte bra nu när jag inte riktigt når ner ordentligt och inte kan ta hand om dem som jag borde..
Men idag har jag fått fotvård här hemma.
Britt kikade förbi och såg mina hemska fötter. Så vi satte dem i ett fotbad och hon filade upp dem ordentligt!! Riktigt behövligt! Det tackar vi för!!

Jag håller på och bakar för fullt.
Hittade ett recept på rabarbermuffins som jag var tvungen testa.
Man kan nog aldrig ha för mycket fika i frysen. Speciellt inför sommaren och bebis ankomst.
Sen tycker jag ju att det är himla roligt att baka.. Nån gång ska jag bli duktig! ;)


20 st muffins i normalstora formar

125 g mjukt smör
2 1/2 dl socker
3 ägg
2 1/2 dl vetemjöl
1 tsk bakpulver
1 tsk vaniljsocker
4 dl finskuren rabarber
2 msk socker

Sätt ugnen på 200° C.

Vispa ihop smör och socker. Vispa i ett ägg i taget. Blanda i mjöl, bakpulver och vaniljsocker.

Blanda rabarbern med lite socker och vänd ner i smeten.

Fördela i formar och grädda i 15 minuter.



Hade kvar 2 ägg så jag slängde ihop en sats kladdkakemuffin som strax ska in i ugnen också!!

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback