hemma igen

Robban fick komma hem från jobbet, slänga i sig nå käk.. sen ringde jag förlossningen igen och berättade att värkarna var längre och kraftigare. Att jag gjort allt efter konstens alla regler.
Så kvinnan jag pratade med som hette Monica, sa att ja, då är du ju så välkommen hit.
Vi tog med BB väskan och åkte.
klockade 4-5 min mellan värkarna då vi åkte in.
Väl på plats var det en barnmorska med lååååångt flätat hår som tog hand om oss..
Fick lägga mig och ta ctg kurva igen samt berätta hur det började.
Värkarna har ju arit oregelbundna men täta sen imorse kl 7 ca.

På CTGt visade det precis som jag sagt..
under en 10min hade jag 4 starka värkar, sen kunde det bara vara 1 stark värk unde nästa 10 min.
Så hon undersökte mig och jag var bara 2 cm öppen... så hon sa att jag inte skulle skrivas in.
Då frågade jag hur jag skulle göra nu då? vad ska jag vänta på?
Värkarna ska bli mer regelbundna och täta.
Jag fick piller så att jag ska få sova.
Så nu är vi hemma igen, har ätit och jag har tagit mina piller.
För jäklar så slut jag är.
Knappt sovit nå inatt plus att jag haft värkar sen 7 imorse.. kors så trött man blir!!¨
Hoppas på att få sova nu!


Kommentarer
Postat av: malin

Kom igen nu bäbbe!!håller tummarna!:)

Postat av: jonna

Skönt med sovdos. Hoppas du vilar upp dig så kanske det drar igång ordentligt imorgon!! :) Hoppa vipps imorgon är värkarna tillbaka.. Kraam :)

2012-06-28 @ 00:21:23
URL: http://jonnaan.blogspot.com

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback